FAQ-sida

Vi har samlat frågor som du kan ha under beställningen eller efter den. Om du inte hittade svaret, vänligen maila oss.

Hur mäter man väggen för en order?
Följ anvisningarna för att mäta din vägg på rätt sätt

vi rekommenderar att du lägger till 6-10 cm till både bredd- och höjdmåttet, eftersom väggar inte alltid är helt jämna.
Hur kommer min order att skäras?
Du får din tapet i de mått du angav när du gjorde din beställning

Tapeten kommer att delas upp i praktiska remsor, vardera upp till 50 cm breda
Kommer tapeterna i rullar?
Vi använder inte tekniker för massproduktion. Istället trycker vi bilden med hjälp av storformatsteknik vid beställningstillfället och tar hänsyn till alla våra kunders specifikationer

Som ett resultat kommer du att få din tapet redan skuren i rullar, snyggt förpackade för leverans.
Är detta en non-woven tapet?
Ja, alla våra tapeter har en baksida av non-woven som är täckt med ett tunt lager vinyl, vilket ger ökad densitet och en vacker präglad struktur
Vad är vinylbeläggning?
Vinylbeläggning är ett tunt lager av PVC som appliceras på en non-woven bas

Det gör också att tapeten kan torkas av med en fuktig svamp för rengöring

Dessutom skapar vinylbeläggningen en präglad yta på tapeten som påminner om linnetyg.
Kan tapeter tvättas?
Du kan rengöra tapeten mycket försiktigt med en lätt fuktad svamp. Vi rekommenderar dock inte att du skrubbar eller använder rengöringsmedel för att rengöra tapeten, eftersom det kan skada tapetens yta och färger.
Jag behöver en vattentät tapet. Vilket material ska jag välja?
Vi kan inte erbjuda tapeter som är resistenta mot konstant vattenflöde eller hög luftfuktighet.

Du kan dock välja att lacka tapeterna. Detta ger extra vattenbeständighet, vilket gör att de tål stänk av vatten och smuts och gör dem lättare att rengöra.
Är material farliga för människors hälsa?
Alla material som vi använder är helt säkra för människors och husdjurs hälsa.
Vad är lackbeläggning?
Lackbehandling innebär att den färdiga tapeten täcks med ett tunt lager transparent lack. Denna process ökar tapetens styrka och fuktbeständighet. Dessutom kan lackerade tapeter tvättas med en fuktig svamp för enkel rengöring.
Hur kan jag spåra leveransen av min beställning?
Du kan spåra statusen för din beställning med hjälp av spårningsnumret på webbplatsen GLS. Vi skickar spårningsnumret till den e-postadress du angav under beställningsprocessen. Om du inte ser våra meddelanden kan du kontrollera din skräppostmapp eller skicka ett e-postmeddelande till oss på [email protected]
Min beställning har inte levererats ännu, vad ska jag göra?
Efter att du har lagt en beställning på vår webbplats, vanligtvis inom 2-3 dagar, behandlas din beställning och skickas för leverans

Du kommer då att få ett e-postmeddelande med ett spårningsnummer, så att du kan övervaka statusen för din beställning på webbplatsen GLS. Vänligen beakta den beräknade leveranstiden som tillhandahålls av transportören, som vanligtvis sträcker sig från 2-5 arbetsdagar

Om vi har överskridit behandlings- och leveranstiden för din beställning, tveka inte att kontakta oss på [email protected].
Jag bor inte i Sverige, kan jag ändå beställa?
Ja, vi levererar till alla länder i hela världen. Du är välkommen att begära leverans till valfritt land.
Vem kommer att leverera min beställning?
I Sverige levereras våra paket av GLS.
Hur mycket kostar frakten för min beställning?
Leverans till Sverige är gratis för alla beställningar. Undantag inkluderar svåråtkomliga regioner i Sverige

Leverans till andra länder och svårtillgängliga områden debiteras enligt transportörens priser. Du hittar fraktkostnaderna i din kundvagn under utcheckningen
Tillkommer det några extra fraktkostnader?
Nej, vårt företag täcker tullavgifter. Om du får en faktura för tullavgifter vid leverans, vänligen kontakta vår kundtjänst för att lösa problemet.
Hur kan jag betala för en order?
Vi erbjuder följande betalningsmetoder:

Kreditkort: Du kan betala för din beställning på ett säkert sätt genom att ange dina kortuppgifter på webbplatsen för betalningssystemet Stripe.

PayPal: Du kan bekvämt betala för beställningen med PayPal-betalningssystemet direkt i kundvagnen.
Är betalningar på webbplatsen säkra?
Ja, alla online-transaktioner genomförs via en säker internetanslutning och krypteras under behandlingen. Vi lagrar inte dina kortuppgifter för ökad säkerhet. För mer information, besök vår sekretesspolicy.
Var ska jag ange kampanjkoden?
Kampanjkoden anges i varukorgen vid utcheckningen.
Kan jag använda flera kampanjkoder i min beställning?
Nej, du kan bara använda en kampanjkod i kassan.
Kan kampanjkodens rabatt kombineras med rabatter på webbplatsen?
Ja, om det för närvarande finns kampanjer eller rabatter på webbplatsen kan de användas tillsammans med en kampanjkod.
Hur klistrar man in tapeter?
Vi skickar dig en detaljerad tapetseringsanvisning tillsammans med din beställning. Här kan du läsa detaljerade instruktioner för tapetsering på vår webbplats.
Hur många tapetrullar behöver jag?
Vi skräddarsyr tapeter efter dina mått. När du gör din beställning anger du bara storleken på den vägg du vill tapetsera. Vi tillverkar och skickar sedan en tapetduk i din angivna storlek, uppdelad i praktiska remsor, upp till 50 cm breda.
Vilken typ av pasta behövs för tapetsering?
Du kan beställa vår tapetklister på vår webbplats för att spara tid.

Om du vill köpa klistret själv behöver du en non-woven tapetbaserad pasta för vinyltapet.
Måste tapeten klistras från sida till sida eller överlappa varandra?
Det beror på höjden på tapeten:
Tapeter upp till 3,60 meter i höjd måste limmas från ände till ände.
Tapeter över 3,60 meter i höjd klistras med en överlappning, följt av skärning av skarven redan på väggen.
Policy för retur och byte
Du hittar vår bytes- och returpolicy på denna sida
Kan jag byta ut min beställning?
Du kan byta ut din beställning om du får en defekt eller skadad vara. I ett sådant fall måste du returnera beställningen till oss. Vi kommer att producera och skicka dig nya tapeter gratis för att ersätta de defekta

Observera:Det är mycket viktigt att noggrant inspektera tapeten vid mottagandet och innan den hängs upp, eftersom vi inte kommer att kunna byta tapeter som redan har applicerats på väggen. Kom också ihåg att du har 14 dagar från mottagandet av din beställning för att inleda en retur.
Jag har fått en defekt vara. Vad ska jag göra?
Om du har fått en defekt vara kan du utnyttja din rätt att byta eller returnera den inom 14 dagar efter mottagandet av tapeten. För att inleda processen, vänligen kontakta oss via e-post. Vår chef kommer att ge ytterligare instruktioner om hur du går tillväga i detta fall.
Hur gör man en återbetalning?
Du kan begära återbetalning av beställningen inom 14 dagar efter mottagandet av varorna om du har fått en defekt eller skadad produkt. För att göra detta, vänligen kontakta oss via e-post. Vår chef kommer att förklara hur du ska gå tillväga i detta fall.
Vilken produkt anses vara defekt?
Följande ska anses vara defekta:
- tapeter som har olika färger på olika plattor;
- skadad eller trasig tapet;
- du har fått en ofullständig beställning;
- du har fått en bild som du inte har beställt.
Kan du ändra bilden (ta bort element eller ändra färger)?
Tyvärr är detta inte möjligt. Många populära designer finns dock redan tillgängliga på webbplatsen i olika färger. Var uppmärksam på detta när du väljer en artikel på webbplatsen.
Jag har inte fått någon orderbekräftelse. Vad skall jag göra?
Om du inte har fått någon orderbekräftelse kan det bero på ett tekniskt fel. Skicka ett e-postmeddelande till oss för att få en bekräftelse på din beställning från vår chef.
Kan jag ändra eller avbryta min beställning?
Du kan göra ändringar eller avbryta din beställning innan den har skickats till tryck. Detta sker vanligtvis några timmar efter att du har lagt en beställning på webbplatsen{br}{br} Kontakta vår e-postansvarige för att fråga om möjligheten att göra ändringar i beställningen. Meddela oss så snart du upptäcker ett fel i beställningen.
Hur spårar jag statusen för min beställning?
Vi skickar meddelanden till den e-postadress som anges när du gör din beställning om alla ändringar i statusen för din beställning{br}{br} Om du inte ser e-postmeddelandena kan du kontrollera din skräppostmapp. Du är också välkommen att skicka e-post till vår chef om du har några frågor.