Beställ leverans

Hur kan jag spåra leveransen av min beställning?
Du kan spåra statusen för din beställning med hjälp av spårningsnumret på webbplatsen GLS. Vi skickar spårningsnumret till den e-postadress du angav under beställningsprocessen. Om du inte ser våra meddelanden kan du kontrollera din skräppostmapp eller skicka ett e-postmeddelande till oss på [email protected]
Min beställning har inte levererats ännu, vad ska jag göra?
När du har gjort en beställning på vår webbplats, vanligtvis inom 2-3 dagar, behandlas din beställning och skickas för leverans

Du kommer då att få ett e-postmeddelande med ett spårningsnummer, så att du kan övervaka statusen för din beställning på FedEx webbplats. Vänligen beakta den beräknade leveranstiden från transportören, som vanligtvis sträcker sig från 2-5 arbetsdagar

Om vi har överskridit behandlings- och leveranstiden för din beställning, tveka inte att kontakta oss på [email protected].
Jag bor inte i Sverige, kan jag ändå beställa?
Ja, vi levererar till alla länder i hela världen. Du är välkommen att begära leverans till valfritt land.
Vem kommer att leverera min beställning?
I Sverige levereras våra paket av GLS.
Hur mycket kostar frakten för min beställning?
Leverans till Sverige är gratis för alla beställningar. Undantag inkluderar svåråtkomliga regioner i Sverige

Leverans till andra länder och svårtillgängliga områden debiteras enligt transportörens priser. Du hittar fraktkostnaderna i din kundvagn under utcheckningen
Tillkommer det några extra fraktkostnader?
Nej, vårt företag täcker tullavgifter. Om du får en faktura för tullavgifter vid leverans, vänligen kontakta vår kundtjänst för att lösa problemet.

Beställ betalning

Hur kan jag betala för en order?
Vi erbjuder följande betalningsmetoder:

Kreditkort: Du kan betala för din beställning på ett säkert sätt genom att ange dina kortuppgifter på webbplatsen för betalningssystemet Stripe.

PayPal: Du kan bekvämt betala för beställningen med PayPal-betalningssystemet direkt i kundvagnen.
Är betalningar på webbplatsen säkra?
Ja, alla online-transaktioner genomförs via en säker internetanslutning och krypteras under behandlingen. Vi lagrar inte dina kortuppgifter för ökad säkerhet. För mer information, besök vår sekretesspolicy.
Var ska jag ange kampanjkoden?
Kampanjkoden anges i varukorgen vid utcheckningen.
Hur kan jag få en kampanjkod?
Du kan få en kampanjkod genom att prenumerera på nyhetsbrevet på vår webbplats. Vi skickar ofta ut hemliga kampanjkoder för beställningar till prenumeranter på vår e-postlista.
Kan jag använda flera kampanjkoder i min beställning?
Nej, du kan bara använda en kampanjkod i kassan.
Kan kampanjkodens rabatt kombineras med rabatter på webbplatsen?
Ja, om det för närvarande finns kampanjer eller rabatter på webbplatsen kan de användas tillsammans med en kampanjkod.

Retur och byte

Policy för retur och byte
Du hittar vår bytes- och returpolicy på denna sida
Kan jag byta ut min beställning?
Du kan byta ut din beställning om du får en defekt eller skadad vara. I ett sådant fall måste du returnera beställningen till oss. Vi kommer att producera och skicka dig nya tapeter gratis för att ersätta de defekta{br}{br} {b}Observera:{/b}Det är mycket viktigt att noggrant inspektera tapeten vid mottagandet och innan den hängs upp, eftersom vi inte kommer att kunna byta tapeter som redan har applicerats på väggen. Kom också ihåg att du har 14 dagar från mottagandet av din beställning för att inleda en retur.
Jag har fått en defekt vara. Vad ska jag göra?
Om du har fått en defekt vara kan du utnyttja din rätt att byta eller returnera den inom 14 dagar efter mottagandet av tapeten. För att inleda processen, vänligen kontakta oss via e-post. Vår chef kommer att ge ytterligare instruktioner om hur du går tillväga i detta fall.
Hur gör man en återbetalning?
Du kan begära återbetalning av beställningen inom 14 dagar efter mottagandet av varorna om du har fått en defekt eller skadad produkt. För att göra detta, vänligen kontakta oss via e-post. Vår chef kommer att förklara hur du ska gå tillväga i detta fall.
Vilken produkt anses vara defekt?
Följande ska anses vara defekta:{br} - tapeter som har olika färger på olika plattor;{br} - skadad eller trasig tapet;{br} - du har fått en ofullständig beställning;{br} - du har fått en bild som du inte har beställt.

Problem med beställning

Jag har inte fått någon orderbekräftelse. Vad skall jag göra?
Om du inte har fått någon orderbekräftelse kan det bero på ett tekniskt fel. Skicka ett e-postmeddelande till oss för att få en bekräftelse på din beställning från vår chef.
Kan jag ändra eller avbryta min beställning?
Du kan göra ändringar eller avbryta din beställning innan den har skickats till tryck. Detta sker vanligtvis några timmar efter att du har lagt en beställning på webbplatsen{br}{br} Kontakta vår e-postansvarige för att fråga om möjligheten att göra ändringar i beställningen. Meddela oss så snart du upptäcker ett fel i beställningen.
Hur spårar jag statusen för min beställning?
Vi skickar meddelanden till den e-postadress som anges när du gör din beställning om alla ändringar i statusen för din beställning{br}{br} Om du inte ser e-postmeddelandena kan du kontrollera din skräppostmapp. Du är också välkommen att skicka e-post till vår chef om du har några frågor.

Frågor om målningar

Hur ska fotot för utskrift se ut?
Ju bättre foto, desto ljusare och bättre tryck. Om fotot är för litet kommer vi att meddela dig om det
Jag vill beställa en duk utan ram. Är det möjligt?
Ja, på din begäran kan vi producera duken utan ram. Vänligen ange i orderanteckningarna "Jag behöver ingen ram" eller kontakta vår chef.
Kommer bilden att ha en ram?
Vi säljer tavlor på spännbår - det är en träram som duken spänns upp på. Den här bilden behöver inte ramas in; du kan hänga den direkt på väggen.
Kan jag beställa en ram till bilden?
Vi säljer inte ramar för bilder
Hur kommer sidorna av bilden att se ut?
För att spänna upp duken på spännbommar utan att skada bilden använder vi spegelvända bilder.
Hur hänger man upp bilden på väggen?
Du kan hänga bilden på skruvar. För att göra detta inkluderar vi fixturer med våra bilder, vilket gör det bekvämt att hänga bilden.
Vilket material skriver du ut bilder på?
Två typer av material finns tillgängliga för beställning: Economic Canvas - ett tätt och hållbart material för digitaltryck, identiskt med målarduk, vattentät yta, realistisk återgivning av detaljer, mellankornigt material. Premium Canvas - texturen liknar en målarduk (sammanvävda små trådar). Mjuk, detaljerad återgivning av bilden på en matt yta.
Vad är Economic Canvas?
Det är en billigare version av canvas. Den är mer hållbar och fuktresistent, men ytan har inte lika tydlig struktur som Premium Canvas
Vad är Premium Canvas?
Den fina vävningen av trådar på denna duk liknar ytan på professionella konstnärers dukar.
Vad är Premium-utskrift?
För Premium-tryck använder vi dyrare bläck som har djupare nyanser och är mer motståndskraftiga mot blekning.
Kommer bilden att blekna med tiden?
Vi rekommenderar inte att tavlan placeras direkt i solljus eller i ett fuktigt rum. Detta kan göra att bildens ljusstyrka mattas av med tiden.
Vad är lackning?
Lackning skapar ett extra skyddande skikt på duken. Tavlan blir mer motståndskraftig mot mindre skador, och för att fräscha upp den lackade tavlan kan du torka av den med en mjuk, lätt fuktig trasa.
Kan jag placera text på bilden?
Ja, i bildskaparen kan du lägga till valfri text till ditt foto.
Kan bilden tvättas?
Bilden kan torkas försiktigt med en torr mjuk trasa eller svamp; det rekommenderas inte att använda våta produkter. Användning av en fuktig svamp är endast tillåten om bilden har lackerats.
Är bildens yta matt?
Ett extra lackskikt ger en delikat satinfinish
Vilka är filkraven för utskrift?
Det bästa alternativet är ett foto taget med en kamera eller telefon. Filstorlek från 1 till 32 MB. Minst en sida av bilden måste vara minst 1700 pixlar.
Hur kommer min beställning att förpackas?
Varje bild förpackas i sträckfilm och packas i en fraktkartong. Det finns också möjlighet att beställa presentförpackning till bilden.
Vilken bredd har sträckbommen?
Bårstångens bredd = 2cm